Sunday, March 11, 2012

DOA TAUBAT


اَللَّهُمَّأَنْتَ رَبِّيْ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنْتَ، خَلَقْتَنِيْ وَأَنَاعَبْدُكَ، وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوْذُبِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ، أَبُوْءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ،وَأَبُوْءُ بِذَنْبِيْ فَاغْفِرْ لِيْ فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوْبَإِلاَّ أَنْتَ

Maksudnya: “YaAllah! Engkau adalah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang berhak disembahkecuali Engkau, Engkaulah yang menciptakan aku. Aku adalah hambaMu. Akuakan setia pada perjanjianku denganMu semampuku. Aku berlindungkepadaMu dari kejelekan yang kuperbuat. Aku mengakui nikmatMu kepadakudan aku mengakui dosaku, oleh karena itu, ampunilah aku. Sesungguhnyatiada yang mengampuni dosa kecuali Engkau.”

(Barangsiapamembacanya dengan yakin ketika sore hari, lalu ia meninggal dunia padamalam itu, maka ia masuk Surga. Dan demikian juga ketika pagi hari.”HR. Al-Bukhari 7/150)

Amalkan bacaan ini dua kali sehari selepas solat subuh dan selepas solat isya'.Jika sesorang itu meninggal dunia pada siang hari atau malam, maka mereka akan dimasukkan kedalam syurga.


i took this from someone's blog and i love this . hope so i get to practise it too in my daily :')


lots of love <3  http://www.emocutez.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...